Súkromné gymnázium, Vysokoškolákov 13, 010 08 Žilina

Prejsť na obsah

Hlavná ponuka

Centrum voľného času

Verejnosť
Centrum voľného času

1. CHARAKTERISTIKA SÚKROMNÉHO ŠKOLSKÉHO CENTRA VOĽNÉHO ČASU (ďalej iba SŠCVČ)
 

V roku 2005 začalo svoju činnosť Súkromné školské stredisko záujmovej činnosti pri Súkromnom gymnáziu. Od 1. 1. 2013 ďalej funguje pod názvom Súkromné školské centrum voľného času. Cieľom SŠCVČ je, aby každý žiak školy dobrovoľne a pravidelne navštevoval minoškolskú aktivitu. Rovnako cieľom je prispôsobiť činnosť SŠCVČ záujmom žiakov a umožniť im zaoberať sa aktivitami, na ktoré v školskom rozvrhu nie je čas ani priestor a ušetriť tak čas a peniaze, ktoré by rodičia vynaložili na platené mimoškolské krúžky a kurzy. Žiaci sa môžu venovať tomu, čo ich naozaj zaujíma a môžu pracovať s pedagógmi, ktorých poznajú a s ktorými sa cítia príjemne.
Náplňou záujmových útvarov sú rôzne druhy aktivít od jazykových zaujmových útvarov cez športové útvary, počítače, literatúru, dejiny, ekonomiku, prírodné vedy až po tvorivé dielne. Žiaci vyšších ročníkov môžu záujmové útvary využívať na špecializovanú prípravu na ďalšie štúdium.
V priestoroch SŠCVČ máme k dispozícii počítačové miestnosti, knižnicu, biologicko-chemické laboratórium, matematicko-fyzikálne laboratórium, dejepisnú učebňu, jazykovú učebňu, školskú kaviareň Yaman, desať miestností pre záujmovú činnosť, telocvičňu, posilňovňu, horolezeckú stenu a viacúčelové ihrisko.
V rámci SŠCVČ realizujeme aj príležitostné minoškolské podujatia ako napríklad rôzne exkurzie, súťaže, výmenné pobyty žiakov, filmové a divadelné predstavenia, konferencie, semináre a prednášky.
V školskom roku 2015/2016 je v SŠCVČ  prihlásených 105 žiakov Súkromného gymnázia.
 
2. VLASTNÉ CIELE A POSLANIE VÝCHOVY
 
Výchovný program SŠCVČ vychádza z cieľov a princípov výchovy a vzdelávania ustanovenými v zákone č. 245/2008 o výchove a vzdelávaní (školský zákon), z tvorivo-humanistickej princípov a z koncepcie neformálneho vzdelávania.
 
Poslaním SŠCVČ pri Súkromnom gymnáziu je:

  • pomáhať žiakom užitočne využívať voľný čas a aktívne oddychovať

  • rozvíjať osobnosť, záujmy a talent žiakov

  • rozvíjať schopnosti a športové predpoklady žiakov

  • podporovať tvorivosť žiakov

  • vytvárať podmienky na rozvoj praktických zručností žiakov

  • rozvíjať schopnosť žiakov reprezentovať seba, svoju školu, mesto, štát


Naše pedagogické stratégie smerujú k rozvíjaniu kľúčových kompetencií, prípadne k utváraniu nových kompetencií dieťaťa súvisiacich s rozvojom schopnosti užitočne tráviť voľný čas a aktívne oddychovať. Preferujeme individuálny prístup, uplatňovanie zážitkových, motivačných a aktivizujúcich metód a foriem práce, partnerský vzťah k žiakom, humanistické hodnotenie dieťaťa, využívanie moderných IKT a úzku spoluprácu s rodinou žiaka.
Dlhodobo sa zapájame do rôznorodých súťaží a konferencii orientovaných na prezentáciu talentu a špecifických schopností žiakov. Vo výchove a vzdelávaní kladieme dôraz na celkový rozvoj osobnosti žiaka a na rozvíjanie a zdokonaľovanie ich praktických zručností.
Kvalitu výchovno-vzdelávacej, oddychovej a záujmovej činnosti chceme ďalej zvyšovať zlepšením materiálnych a priestorových podmienok na činnosť záujmových útvarov a orientovaním ďalšieho vzdelávania pedagogických zamestnancov na problematiku moderných metód práce.
 
3. FORMY VÝCHOVY A VZDELÁVANIA

Dochádzka žiaka do SŠCVČ je pravidelná alebo nepravidelná. Výchovno-vzdelávaciu, záujmovú a oddychovú činnosť realizujeme pravidelnými, priebežnými príležitostnými, prázdninovými činnosťami, spontánnymi činnosťami v záujmovom útvare a jednorazovými podujatiami v SŠCVČ.
Pedagogickí zamestnanci uplatňujú predovšetkým aktivizujúce a motivačné metódy a formy práce, spolupracujú s rodinou žiaka. Základnou organizačnou formou výchovy a vzdelávania v SŠCVČ je individuálna alebo skupinová výchovno-vzdelávacia, záujmová alebo oddychová aktivita v záujmovom útvare.
 
4. TEMATICKÉ OBLASTI VÝCHOVY
 
Výchovu a vzdelávanie vo voľnom čase žiakov realizujeme v týchto výchovných oblastiach:

  • spoločensko-vedná

  • vzdelávacia

  • pracovno-technická

  • prírodovedno-environmentálna

  • esteticko-kultúrna (výtvarná, hudobná, literárno-dramatická)

  • telesná a športová

Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky